Video-racconto Brasile 2019

Noaltri Poŝagnòt e anca i Marcanti dogali de Montebeluna a son contenti mi nó sè quant del nostro viaio in Santa Catarina e se recordón tant buintiéra de ‘a acoliénzha, de l’ospitaità, de ‘e fèste e de’a bóna zhiéra che voaltri Taliani da fóra pardelà, in cao al mondo me avé fat. Tanta strada, tanta fadiga, ma tante sodisfazhión. A són conténti de parlar ‘na léngua comun, de condivider ‘e stésse rais, ‘e stésse tradizhión che i Taliani del Sud dél Brasil i se tién in bón de conservar, smissiandole co’ quéle brasilère. Él é quél che i studiosi ghe ciama “meticiamento”. Parché l’é cossita che ‘l mondo èl se rinova: co l’incóntro intrà de pòpoi, che i se parla, i se respèta e nó i à paura de adotar quél de bón che i à chealtri pòpoi.

E noaltri ónde che nó se avón capì có ‘e paròle, se avón capì cól cantar, parchè èl cantar l’é ‘na léngua universal che capisse tuti, tant pì se le é ‘e canzhón de ‘na vòlta, quee dei nòstri vèci, quee che i nostri migranti i se à portà a drio in Brasil.

‘Sto video èl é un omagio ai Taliani de Santa Catarina e del Brasil e ‘na testimonianzha de’a nostra amicizhia.
E che ‘a dure!
Com muito cariño e profunda saudade da “I Poŝagnòt” e dai Marcanti dogali.

Daniele Cunial

 

(Non potendo pretendere che tutti capiscano il dialetto arcaico di Possagno, riassumiamo in italiano il contenuto:

“Questo video è un ricordo del nostro incontro in varie località di Santa Catarina con i discendenti dei Veneti.
Vuol essere un grazie per la loro calorosa accoglienza e per la generosa ospitalità. Le comuni radici, le medesime tradizioni e i canti dei nostri vecchi hanno rinsaldato una forte amicizia”.)

Un ringraziamento particolare a Patrick Juliano Zancanaro
(presidente della Federazione Folk Serenissima)
che ha condiviso con noi i 15 giorni di questa
bellissima avventura.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *